ملاقات با شرکتهای عضو انجمن (شرکت محترم رزین بتن برتر)

بر اساس برنامه تدوین شده در جهت تعامل بیشتر با اعضای انجمن مقرر گردیده تا بازدید هایی در محل دفتر اعضاء محترم انجام پذیرد .
در همین راستا در مورخ ۲۶ مرداد این جلسه در دفتر آقای مهندس روحی مدیر عامل محترم شرکت رزین بتن برتر برگزار گردید.
در این جلسه که با حضور ریاست محترم انجمن ،دبیر ،خزانه دار و مدیر اجرایی انجمن تشکیل گردید محورهایی از موضوعات صنفی مطرح گردید که خلاصه ای از سرفصل های مورد بحث بشرح ذیل به اطلاع دوستان می رسد

1. استفاده شرکت ها از ظرفیت های خالی دیگر اعضاء و همکاران بمنظور حذف هزینه های راه اندازی خط و تهیه مواد اولیه در شرایط دشوار کنونی که خود باعث ‌کاهش هزینه های ثابت و پر کردن ظرفیت های خالی تولید و اشتغال کامل نیروهای واحد تولید کننده میگردد.
2. لزوم تعامل هرچه بیشتر اعضاء و گزارش کالاهایی که به نوعی خلاف قوانین جاری عرضه میشوند. بطور مثال با بسته بندیهای کاملا خارجی درصورتیکه بصورت سودجویانه و تقلبی در داخل و بدون اثری از ذکر نام تولید کننده واقعی عرضه میشوند، و یا کالاهایی که فاقد استانداردهای اجباری میباشند. با توجه به تشکیل کمیته تخصصی شکایات در آینده ای نزدیک این موارد قابلیت پیگیری منسجم تری را خواهد داشت.
3. تاکید مجدد و اعلام آمادگی جهت اعزام کارشناسان بمنظور کمک به اعضاء در راستای حل اختلافات فنی با مصرف کنندگان
4. استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و توانمندی همه اعضاء جهت ارائه برنامه های آموزشی بصورت فیلم، عکس، موشن گرافیک و دستورالعمل بخصوص برای مواد و مصالح جدیدی که عدم آشنایی پیمانکاران با روش های صحیح اجرایی، تولیدکنندگان و کارفرمایان را متحمل خساراتی میکند.
5. لزوم تعامل هرچه بیشتر و بیش از پیش انجمن با سازمان استاندارد در تدوین و بازنگری استانداردهای محصولات و آیین کار و حضور پررنگ تر در کمیته های فنی و ملی
6. توجه و تأمل هر چه بیشتر به مقوله رعایت اخلاق حرفه ای و منشور اخلاقی انجمن
7. در شرایط کنونی بدلیل عدم وجود ثبات در قوانین و ابهام حداکثری، تصمیم گیری ها پرریسک است و حتی با عدم حضور و کمرنگ شدن کالاهای خارجی رقیب، ادامه کار و جریان سودآوری بشدت سخت و پرنوسان است . از طرفی نبود رقبای خارجی در دراز مدت باعث تحلیل ظرفیت های خلاقیت، نوآوری و توان فنی صنف و کوچک ماندن صنعت خواهد شد.
8. لزوم تدبیر شرکت ها به تفکر درازمدت و عدم رخوت در شرایط کنونی از این منظر که در آینده چنانچه روابط اقتصادی به حالت نرمال خود بازگشت، با ورود همه جانبه شرکت های چند ملیتی مواجه خواهیم شد، در این وضعیت آینده شرکت ها چه خواهد شد؟