ملاقات با شرکتهای عضو انجمن (شرکت محترم شیمی ساختمان )

در این هفته نیز بر اساس برنامه تدوین شده هیئت مدیره محترم انجمن با هدف ملاقات با اعضاء محترم و شنیدن نقطه نظرات آنان در روز یکشنبه مورخ دوم شهریور 99 با حضور در دفتر کار آقای مهندس هنرمند مدیر عامل محترم شرکت شیمی ساختمان جلسه ای را برگزار کردند

در این  ملاقات آقای مهندس هنرمند با توجه به سوابق دیرینه فعالیت خود در صنعت شیمیایی ساختمان مواردی را بعنوان مشکلات تولید و صنف مطرح نمودند که سرفصل های آن جهت اطلاع دیگر دوستان به شرح ذیل باستحضارتان میرسد:

1- تصور بر اینست که امور  جاری کمی  بصورت انفعالی در جریان است و لازم است هیئت مدیره بعنوان نماینده ای از انجمن که اکثریت شرکت های شاغل در این صنعت را در خود جای داده است بصورتی فعال و مطالبه گر با بخش ها و ارگانهایی همچون صنعت معدن، استاندارد، گمرک و …به احقاق حق و پیشبرد امور بپردازد.

2- لازم است انجمن از  جایگاه و وجه عمومی سازمان استاندارد نهایت استفاده را ببرد و با تعامل هرچه بیشتر با آنها ، جلوی  سودجویانی که از هرج‌و‌مرج موجود در بازار  سوءاستفاده میکنند را بگیرد. اصولا این قبیل محصولات در اولویت سازمان قرار نداشته، علاوه براین بدلیل محدودیت های منابع مالی و انسانی قادر به نمونه برداری و بررسی بازار مصرف بصورت منظم و فواصل کوتاه مدت نیستند، بنابراین با ارتباط تنگاتنگ اعضاء با هیئت مدیره و نهایتا با استاندارد  استانها و همچنین در اختیار گذاشتن ابزار و اطلاعات لازم  جلوی متقلبین گرفته شود که نه تنها حمایت از حقوق مصرف کننده میباشد بلکه حمایت از اعضاء انجمن نیز خواهد بود.

3- در حال حاضر شاهد قیمتهایی در بازار هستیم که پس از کسر هزینه های بسته بندی و حداقلی تولید، هیچگونه منطقی در قیمت تمام شده وجود ندارد که‌ شبهه حذف، به حداقل رساندن و یا استفاده از مواد اولیه نامرغوب را ایجاد میکند که قطعا حداقل های کیفی را تامین نخواهد کرد. برای ارتقاء جایگاه و سطح کیفی  صنف و همچنین فرهنگ سازی،  در مورد اینگونه موارد لازم است فکری شود.

4- در حال حاضر دو خلا در ارتباط با گواهی های استاندارد وجود دارد:  الف. اخذ گواهی صرفا برای یک تا سه محصول برای افزودنیهای بتن و عدم اقدام برای دیگر محصولاتی که مشمول  استاندارد اجباری هستند. ب. صدور گواهی استاندارد به شکلی که فقط نام خانواده محصول بدون آنکه نام تجاری محصول یا پایه شیمیایی آن ذکر شود.  بطور مثال: فوق روان کننده شرکت x فارغ از اینکه پایه آن  پلی کربوکسیلات، ملامین و یا نفتالین و… ذکر شود.  انجام این دو مورد به شکلی درست دارای معایب و مزایایی است ولی در نهایت آیا برای شرکت های آینده نگر بهتر نخواهد شد؟  آیا باعث نخواهد شد توانمندی صنف و شرکت ها برای ورود به بازارهای خارجی و یا رقابت با شرکت های خارجی در بازار ایران بیشتر بشود؟ آیا دست سوء استفاده کنندگان بدلیل اینکه شرایط را سخت و پیچیده میبینند کوتاه نخواهد شد؟