بازرسی از بازار توزیع محصولات شیمیایی ساختمان بهمراه کارشناس اداره استاندارد – مرداد 1402

پیرو  جلسات  انجام شده با مدیر کل اجرای استاندارد کشور آقای دکتر شکوری و پیگیریهای انجام شده در کمیته استاندارد انجمن  بمنظور به  نتیجه رساندن یکی از موارد مطروحه در خصوص پایش و کنترل بازار مصرف و جلوگیری از ورود تولیدکنندگان غیر مجاز و غیر استاندارد ؛ در مورخ 17 مرداد ماه 1402 با حضور کارشناس اداره استاندارد و نماینده انجمن با حضور در بازار خیابان بنی هاشم اقدام به خرید و جمع آوری نمونه های موجود گردید .

در این بازرسی ضمن توضیحات کافی به فروشندگان در خصوص تبعات فروش و توزیع کالاهای غیر استاندارد ؛ جهت پیگیریهای کارآمد اقدام به شناسایی و خرید چندین مورد چسبهای تقلبی اعم از پودی و خمیری جهت ردیابی محل تولید و انتقال آنان به اداره استاندارد تهران گردید .

ضمنا جهت پایش نمونه های استاندارد موجود در بازار تعدادی از این محصولات با برندهای مختلف هم جهت ارسال به آزمایشگاه و کنترل مجدد از بازار تهیه گردید.

همچنین مقرر گردید این بازرسی ها در دیگر  بازارهای توزیع اینگونه محصولات طی هفته های آینده با حضور نماینده انجمن نیز ادامه یابد .

لازم بذکر می باشد که این طرح با همکاری اداره استاندارد کشور و همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان مواد شیمیایی صنعت ساختمان در دیگر مراکز استانها مانند مشهد – شیراز – تبریز – اصفهان – البرز – کرمان و …..   در حال پیگیری و اقدام می باشد .